احداث و ارتقای ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای کردستان

احداث و ارتقای ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای کردستان

۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: هم‌اکنون در سطح استان، تعداد هشت تصفیه‌خانه در حال احداث و ارتقا بوده که دو واحد آن آماده بهره‌برداری است.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدحسین محمدی” با بیان اینکه همزمان ارتقای سه تصفیه‌خانه نیز در دست انجام است، اظهار کرد: در حال‌حاضر تصفیه‌خانه شهرهای سنندج، سقز و مریوان با هدف افزایش توان کمی و سطح کیفی در دست ارتقا قرار دارند.
وی با بیان اینکه تعداد پنج تصفیه‌خانه در شهرهای دیواندره، دهگلان و کامیاران در حال ساخت است، افزود: احداث دو تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای بیجار و یاسوکند به پایان رسیده و آماده افتتاح هستند.
مدیرعامل آبفای کردستان در ادامه تصریح کرد: این طرح‌ها اهداف مختلفی را در حوزه اقتصادی و اجتماعی دنبال می‌کند که از جمله اهداف اجتماعی آن می‌توان به حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب، خاک و هوا، ارتقای سطح بهداشت و سلامت عمومی، جلوگیری از آلودگی سفره آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و بهبود مسائل زیباشناختی سطح شهر اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی نیز اثرات اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیجار، افزایش رفاه عمومی و سطح زندگی، تبدیل هزینه‌های سنگین درمان به هزینه‌های اندک پیشگیری، تزریق پساب به آبخوان‌های اطراف برای تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تبدیل آب از چرخه یکبار مصرف و مخرب به چرخه چندبار مصرف و سازنده، درآمدزایی و ایجاد اشتغال و ایجاد زمینه توسعه آینده شهر است.
محمدی یادآور شد: در حال حاضر ۷۰ درصد فاضلاب جمع‌آوری شده توسط شش تصفیه‌‌خانه فاضلاب در شهرهای مختلف استان تصفیه می‌شود و آب تصفیه شده این واحدها برای مصارف آبیاری فضای سبز، صنایع و دیگر امور مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

http://news.moe.gov.ir/Detail?anwid=78408

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image