با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو؛ عملیات ساخت شبکه توزیع آب حاشیه شهر زاهدان به طول ۱۱۰ کیلومتر کلید خورد

با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو؛ عملیات ساخت شبکه توزیع آب حاشیه شهر زاهدان به طول ۱۱۰ کیلومتر کلید خورد
حضور قائم‌مقام وزیر نیرو؛
عملیات ساخت شبکه توزیع آب حاشیه شهر زاهدان به طول ۱۱۰ کیلومتر کلید خورد/ آغاز اجرای سه طرح آب‌رسانی روستایی در سیستان و بلوچستان
عملیات ساخت شبکه توزیع آب حاشیه شهر زاهدان به طول ۱۱۰ کیلومتر با اعتبار ۲۲۶ میلیارد ریال امروز (یکشنبه) با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان استانی آغاز شد.
.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح بزرگ با مشارکت ۶ شرکت آب و فاضلاب کشور در مناطق حاشیه شهر زاهدان شامل همت آباد، شیرآباد، خیابان سیستان (بابائیان)، کارخانه نمک، کریم آباد و شهرک جهاد آغاز شده که با بهره برداری از آن به‌زودی زمینه بهره‌مندی حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم حاشیه این شهر از آب لوله کشی سالم فراهم می شود.
“محسن میرادی” با اشاره به خدمات دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان گفت: طول شبکه توزیع آب شهری استان در سال ۹۲، سه هزار و ۸۰۱ کیلومتر بود که با تلاش دولت یازدهم تا پایان سال ۹۵ به بیش از چهار هزار کیلومتر رسید.
وی ادامه داد: جمعیت زیر پوشش آب شهری سیستان و بلوچستان در سال ۹۲، یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بود که پارسال به بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار نفر رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین شمار مشترکان آب شهری سیستان و بلوچستان از ۲۷۷ هزار و ۵۰۰ فقره در سال ۹۲ به ۳۲۰ هزار و ۵۰۰ فقره در سال ۹۵ افزایش یافت.
وی گفت: در سال ۹۲ طول شبکه توزیع آب سه هزار و ۸۰۱ کیلومتر، طول خطوط انتقال آب هزار و ۱۹۶ کیلومتر، تعداد تصفیه‌خانه‌های آب یک باب، میزان تولید آب ۹۴ میلیون و ۶۱۰ هزار متر مکعب در سال، جمعیت زیر پوشش فاضلاب ۲۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد تصفیه خانه های فاضلاب ۲ باب بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان افزود: با تلاش های صورت گرفته در چهار سال اخیر طول شبکه توزیع آب به بیش از چهار هزار کیلومتر، طول خطوط انتقال آب به هزار و ۳۳۷ کیلومتر، تعداد تصفیه خانه های آب به ۲ باب، میزان تولید آب به ۱۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب در سال، جمعیت زیر پوشش فاضلاب به بیش از ۲۵۳ هزار نفر و تعداد تصفیه خانه های فاضلاب به سه باب رسیده است.
میرادی اظهار داشت: ۱۴ طرح در دولت تدبیر و امید برای حوزه آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان تعیین شد که همگی با پیشرفت های مختلف در حال انجام است.
وی گفت: اجرای طرح آبرسانی به شهر زابل و شهرهای مسیر با ۲ هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال اعتبار بالای ۹۰ درصد و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهری با اعتبار ۶۱۶ میلیارد ریال بالای ۷۰ درصد و اجرای طرح آبرسانی به شهرهای چابهار و کنارک با اعتبار هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: اجرای طرح جامع آبرسانی به شهرها و روستاهای استان از دریای عمان با اعتبار ۹۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال مطالعه است و اجرای بقیه طرح ها نیز پیشرفت های مختلف دارند.
همچنین امروز عملیات ساخت سه طرح آبفای روستایی سیستان و بلوچستان شامل مجتمع پنج روستایی گراغه زاهدان، مجتمع ۱۰ روستایی چاه احمد خاش و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال زیردان نیز آغاز شد.
استان سیستان و بلوچستان از ۲ حوزه «سیستان» در شمال شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و «بلوچستان» در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است. شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای حدود ۹ هزار روستا و آبادی است که ۶ هزار و ۵۰۰ روستای آن دارای سکنه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *