معاون اول رئیس جمهوری: اقدامات وزارت نیرو در بخش آب و فاضلاب کم نظیر است

معاون اول رئیس جمهوری: اقدامات وزارت نیرو در بخش آب و فاضلاب کم نظیر است

معاون اول رئیس جمهوری:
اقدامات وزارت نیرو در بخش آب و فاضلاب کم نظیر است/ بهره‌گیری مناسب صنعت آب و برق از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی
معاون اول رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آب و فاضلاب استان تهران اقدام‌های وزارت نیرو در بخش آب و فاضلاب را کم‌نظیر عنوان کرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آب و فاضلاب استان تهران اقدام‌های وزارت نیرو در بخش آب و فاضلاب را کم‌نظیر عنوان کرد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “اسحاق جهانگیری” امروز در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب پرند گفت: در دولت یازدهم به این نتیجه رسیدیم که یکی از چالش‌های کلانی که کشور با آن روبروست، بحث آب است که خوشبختانه وزارت نیرو در بخش‌های مختلف مرتبط با این نگرانی عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است.
او گفت: با مجوزی که از مقام معظم رهبری دریافت کردیم ۸ میلیارد دلار برای مدیریت و بهره‌برداری آب‌های مرزی اختصاص یافت و به دنبال آن طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در مناطق مختلف مرزی در حال انجام است.
جهانگیری یکی دیگر از اقدامات مثبت وزارت نیرو را بهره‌گیری مناسب از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی عنوان کرد.
وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم ادامه داد: هر چه زمان می‌گذرد صداقت این دولت در عمل به این موضوع روشن‌تر می‌شود. خیلی‌ها شعار می‌دهند و حرف‌هایی می‌زنند اما وقتی باید از این آزمایش سربلند بیرون بیایند نشان می‌دهند که آن حرف‌ها فقط برای منافع زودگذر و فریب انسان‌های مظلوم کشور بوده است.
معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: فکر می‌کنند اگر این طور شعار دهند می‌توانند بیایند و چند صباحی هر کاری خواستند با کشوری مثل ایران بکنند. اگر فرصت داشته باشم برخی مسائل را خواهم گفت، شعار مبارزه با فساد دادند و فسادهای قرن اتفاق افتاد، شعار کار دادند، هدر دادن منابع اتفاق افتاد.
دکتر جهانگیری در ادامه با اشاره به نامگذاری سال گذشته مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و تعیین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور، اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید نافذالکلمه باشد، این ستاد نیز با تمام توان در حد قوه مجریه عمل کرد و برای تحت مدیریت قرار دادن قوای دیگر اقدامی انجام نداد و صرفاً در چارچوب قوانین موجود عمل کرد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به دستاوردهای سال گذشته که فراتر از هدف گذاری‌ها بود، گفت: در سال گذشته قرار بود ۷۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال از تسهیلات بانکی استفاده کنند که با برنامه ریزی‌های انجام شده ۲۳ هزار واحد نیمه فعال و راکد موفق شدند از این تسهیلات بهره مند شده و دوباره فعال شدند. قرار بود صادرات کشور ۲۰ درصد افزایش پیدا کند که میزان رشد صادرات در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ از نظر وزنی ۳۸ درصد رشد داشت.
وی همچنین با اشاره به تعیین ۱۱۵ طرح اولویت دار برای دستگاه‌های اجرایی مختلف در سال ۹۵، تصریح کرد: این طرح‌ها در اولویت نخست دستگاه‌ها قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها در حوزهٔ نفت و گاز بود که در روزهای گذشته با حضور رییس جمهور در عسلویه افتتاح شد.
دکتر جهانگیری با ابراز تأسف از انتشار برخی مطالب در برخی رسانه‌ها در خصوص بهره برداری از این طرح‌ها، خاطر نشان کرد: برخی رسانه‌ها نوشته بودند که عکس یادگاری با طرح‌های دولت گذشته. دولت گذشته اگر می‌توانست خودش چنین عکس‌هایی می‌گرفت چرا که هم از درآمدهای سرشار برخوردار بود و هم وعده داده بود که ظرف ۳۵ ماه این طرح‌ها را اجرا خواهد کرد.
وی بیکاری و دغدغهٔ جوانان جویای کار را یکی از مهم‌ترین مسائل کشور برشمرد و گفت: به فضل الهی حرکت منفی اقتصاد کشور به حرکت مثبت تبدیل شده و اقتصاد ایران با کمک بخش خصوصی، مردم و نهادهای مختلف به سمت اشتغال زایی حرکت خواهد کرد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اشتغال زایی مستلزم آن است که همهٔ افراد به هر میزان که می‌توانند فضا را برای سرمایه گذاری مهیا کنند و بی تردید اگر شرایط و فضای مناسب برای فعالان اقتصادی مهیا باشد، سرعت توسعه و اشتغال زایی در کشور بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *